Termékfotózás házilag – Tippek és trükkök

Termékfotózás házilag – Tippek és trükkök

Biztosan olcsóbb!?

Gondlom átélted a következő érzést. Megnézted pár termékfotós honlapját, ahol kint voltak az árak ott hümmögtél keveset, hogy ez így drága lenne. Majd eldöntötted, hogy akkor magad csinálod meg. Engedd meg, hogy adjak számodra pár termékfotózás tippet és eláruljam a termékfotózás alapjainak titkát.

Termékfotózás

Termékfotózás házilag

Mielőtt elkezdhetnél fotózni szükséged lesz pár eszközre. Amik nélkül még elmegy képet sem tudsz csinálni.

Szükséges eszközök:

  • Egy olcsóbb belépő kategóriás DSLR fényképezőgép objektívvel
  • SD kártya a fényképezőgépbe
  • Állvány a fényképezőgéphez
  • Megfelelő fényforrás
  • Szükséges háttér
  • Feldolgozó program (photoshop)
  • Idő és pénz

Jogos a kérdés magadban minek egy rendes fényképezőgép, ha ott a mobilom nagyon sok megapixellel. Elárulom a megapixel csak parasztvakítás a telefonoknál, hogy legyen mivel méricskélni őket. Nem attól lesz jó a kép. A kamera szenzorja a lényeg. Ami egy telefonnál akkora, mint a kislábújadon a köröm, míg egy olcsóbb fényképezőgépben is minimum 22,2 mm széles. Számít a méret. Nagyobb helyen nagyobb pixelekkel jobb lesz a fénykép. Ehhez kapcsolódik egy objektív is ami nélkül szintén nincs fénykép.

Az SD kártya egyértelmű mire kell ahogy az állvány is. Nagyban meggyorsítja a munkafolyamatot és egységes képeket biztosít. Illetve, ha természetes fénnyel fotózol akkor szinte elengedhetetlen.

A megfelelő fényforrás már ködösebb. Azt jelenti, hogy elegendő és megfelelő mennyiségű és minőségű fényt bocsát ki. Ez lehet a nap is vagy LED panel, rendszervaku, stúdióvaku, de sima izzó is. Fontos a jó minőségű fény ez LED-nél a 100W feletti és 95CRI nél nagyobb értélű panelekre igaz. Alatta nagyon csúnya színeket okoz. Egy rendszer vagy stúdióvaku használatát megkell tanulni, ami hosszadalmasabb és időigénes a költségekről nem is beszélve. 100.000 Ft alatt nem igazán lehet megúszni egy szettet. Egy alternatíva lehet a LED izzós fotós szett, ami 50-60.000 Ft környékén már kapható.

Az egyszínű háttér akkor fontos, ha olyan termékfotókat szeretnél készíteni, ami jó webshophoz. Ezeket legolcsóbban vékony PVC hátterekkel tudod megoldani 8.000 Ft körül mérik őket.

Eddig csak az elkészítéshez szükséges eszközökről volt szó. Jöjjön a feldolgozása a képeknek. Ehhez szükséged lesz egy feldolgozó programra. Legolcsóbb megoldás a havidíjas photoshop 4.500 Ft körüli árával. (Bugázott programokat nem ajánlok)

Most már csak időt kell találj a naptáradban mikor kezded el megtanulni az össze vásárolt eszközöket, hogy egynapon elkészítsd a termékfotóid házilag. Persze ez nem a legolcsóbb megoldás, de a minőségnek ára van.

Gondolom te sem vásárolsz olyan helyről a neten, ahol alig látható kis képek vannak. Egyszerűen nem ébreszt bizalmat benned sem. Ez igaz lehet a te termékedre is hasonlóan járnál el, mint azok az oldalak, ahol te sem vásárolsz.

De, ha már mindened meg van akkor elárulom, hogy mire figyelj a kezdetek során.

Termékfotózás alapjai

Bármibe is fogsz tudnod kell miért csinálod, ez igaz a termékfotózásra is. A fejedben lenni kell egy képnek, amit szeretnél megvalósítani. Ez lehet egy tényleges fénykép vagy egy érzés, amit a fényképed át ad a nézőjének. Az utóbbi már a haladó szint.

Viszont a termékfotózás alapjaira először szükséged. Pár elméleti fogalom, amit tudnod kell.

Termékfotózás alapjai pontokba szedve:

  • Az üzenet
  • Termékformája
  • Termékanyaga
  • Termékszíne

Szóval Az üzenet. Itt jön kapóra a gondolat a fejedbe mi a célod a termékfotóval, hol fogod felhasználni és milyen közönségnek mutatod meg, hogyan ábrázolja a termékedet. Egy egyszerű fehér hátteres webshop fotóról van szó vagy esetleg egy beállított felhasználás közbeni termékfotóról. Ez nagyban befolyásolja a termékfotózás folyamatát is. Fontos alapja a termékfotózásnak.

Termékformája és mérete fogja meghatározni a fényeket. Mekkora fényforrásra lesz szükséged. Elegendő egy nagy ablak, vagy már kint kell elkészíteni a képeket. Esetleg milyen eszközöket kell vegyél a kép elkészítéséhez. Továbbá a forma kihangsúlyozása fog térbeliséget adni a képednek. Ehhez a fény megfelelő pozícionálására van szükséged.

 

termékfotózás tippek

Termékanyagának kiemelésével lesz hatásos a kép. A részletek és textúrák megmutatása miatt lesz kíváncsi a termékedre. Az anyagszerűség előcsalogatása trükkös lehet szakavatatlan kezek számára.
A sikeres termékfotó elengedhetetlen része.

A termékszínének pontos reprezentálása egy elvárt és is kötelező minimum egy termékfotó esetében. Ehhez megvannak a profit és kezdő eszközök is. Egy fehér papírlappal is belehet állítani a fehéregyensúlyt a fényképezőgépünkön.

Termékfotózás házilag

Termékfotózás tippek

Első és legfontosabb szempont a termékfotózásban, hogy mutasd meg a termék térbeliségét. Ezt követően figyelj az anyagszerűség kiemelésére. Majd jöhet a korrekt színhőmérséklet, hogy valódinak hasson a képen. Ezek a termékfotózás tippek eléggé alapnak tűnhetnek, de egyszerre megjeleníteni őket eléggé nagy kihívás lehet egy kezdőnek. Még is csak egy szakma fényképezés.

Tehát a termékfotózás tippek összefoglalva:

  • Térbeliség
  • Anyagszerűség
  • Színek

A térbeliséget a megfelelő pozícionálással tudod elérni. A fényképezőgép előtt a tárgy igazgatásával próbáld meg legalább 3 oldalát megmutatni. Az anyagszerűséghez a fényt kell jó helyre tenned. Az árnyékok és a csúcsfények kontrasztja fogja kirajzolni a terméked textúráját. A valós színekhez pedig a fényképezőgépedet kell beállítanod a megfelelő színhőmérsékletre vagy a másik megoldás, hogy utómunkában állítod be.

Termékfotózás árak

Egy profi fotós ráadásul nem kezdő eszközöket használ, hanem a még drágább (=kimagasló képminőség) eszközöket. Ami sokszor elérheti a több millió forintot is, a gyakorlati tudásáról nem is beszélve. A fentebb olvasottak tükrében egy termékfotózás ára már annyira nem is tűnik drágának, igaz?

Nos, ez attól is függ mekkora a költségvetésed, amit a terméked eladására szánsz. Mert az tény, hogy egy zseniális termékfotóval könnyebb az értékesítési folyamat. Tehát, ez is egy befektetés a vállalkozásodba.

De, nyilván nem éri meg az összes zsetonod egy színre tenni. Egy termék sikeres eladásának számos pontja van. Fontos része a kimagasló termékfotó, de önmagában még nem fog eladni. Ezért keress olyan termékfotóst, aki a te piacodat szolgálja ki.

Ha maradt bármi kérdésed a témával kapcsolatban írj egy emailt nekem vagy tedd fel facebookon keresztül. Szívesen segítek!

Hasznos volt a bejegyzés?

Oszd meg ismerősöddel akinek segítes vele!
Segíteni egy jó barátnák mindig kifizetődő 🙂

Ne felejts el követni facebookon és instagrammon!