Gasztromarketing, ami ételfotók nélkül nem megy

3 + 1 tipp hogyan használd ki az előnyeit.

Mi a gasztromarketing?

Vendégek szerzésére és megtartására specializálódott területe a marketingnek. Azok a marketing szakemberek, akik kifejezetten étterek, szállodák vendégégkörének megszólítására hegyezték ki tudásukat. Manapság amikor nehezebb pincért találni mint vendéget, elsődleges feladata a vendégek tudatos szelektálása. Kevesebb, de nagyobb fogyasztást generáló vendégkör kialakítása sokkal gazdaságosabb, mint bárkit kiszolgálni aki beesik az ajtón.

Elsősorban fotózás szempontból ezekkel a lépésekkel javíthasz vendéglátóhelyed marketingjén.

1. Gasztromarketing tipp – Mutasd a legjobb oldalad – Ínycsiklandó fotók!

Had tegyek fel neked egy egyszerű kérdés. Vajon hány látogatót lépett már le a honlapodról, mert a képeid nem voltak eléggé megnyerőek? Nos, legrosszabb esetben is túl sok. Mekkora bevételtől estél el az elmúlt évben?

Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy a legjobbat kell magadról mutatni mindenhól, hogy az emberek bizalmát elnyerd. Erről szól a social média. Ne, rontsd megítélésed, rossz minőségű és életlen telefonos fotókkal. Ínycsiklandó, gusztusos, nyálcsorgató képekre van szükséged, ha felakarod venni a versenyt az online térben. A látványos ételfotó, egy eszköz, ami segít éttermednek több bevételt szerezni.

2. Gasztromarketing tipp – Food porn, nézzünk a terítő alá

Kicsivel több, mint 5 éve indult el útjára a fejlett nyugatról ez a kifejezés. Annyit tesz, hogy egy ételt vagy alapanyagot úgy megjeleníteni, hogy az minden érzéket megbizsergetően hasson a nézőre. Erre a videók inkább alkalmasak, bár egy izgalmas és professzionális ételfotó is eltudja érni a nyálcsorgató hatást. Nem titok, hogy a híres gyorsétterem láncok is dollár milliókat költenek egy „food porn” kampányra. Gondolj csak a Burger King reklámjaira.

Hatalmas versenyelőnyt jelenthet, a konkurenciáddal szemben.

3. Gasztromarketing tipp – Tedd olvashatóvá az étlapod online is – Vendégeid előbb keresnek, utána választanak.

Manapság az vendégek kirívó többsége már online fog rád keresni mielőtt még egyáltalán betérne hozzád. Képzeld el mennyi csalódott potenciális vendéget veszítesz azzal, hogy egy ilyen apróságot nem teszel meg. Ha nincs is honlapod, (Bár ezt 2019-ben kétlem) a facebookra feltölthetsz egy szerkesztett menüt amit a követőid megtalálhatnak.

Másod sorban az étlapod mellé tölts fel a legjobb fogásaidról gusztusos, impozáns, és étvágygerjesztő képet. Ezzel is meghozva a kedvét a látogatóknak, hogy téged válasszanak. Egy apróság, még is instant bevételt hozhat éttermednek. Ha kiszolgálod az oldaladra látogató kíváncsiságát.

+1 Gasztromarketing tipp – Ne lődd el az összes fotód egyszerre – Stratégiai kommunikáció a közösségi médiában

Tekints az új fotóidra úgy, mint ha pókerlapok lennének. Ne fedd fel őket egyszerre! Légy tudatos a kommunikációdban. Egy trükkösen felépített instagram kampánnyal többet hozhatsz ki a frissen készített fotóidból. Keresd meg, a képekhez illő #-eket. Posztolj rendszeresen. Építs minőségi közönséget, akiket meglephetsz az újabbnál újabb képekkel.

Ne az összes képedet használd instagrammon. Mutass minden platformon különböző tartalmat így tarthatod fent a folyamatos frissességet.